An open empty notebook on a white desk next to an iPhone and a MacBook

Student theses

Chronological list of students’ theses related to business history and heritage marketing

2017

  • Bugaiov Mykola (2017) Path Dependence: Historical Case Study of Procter & Gamble, Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Beztalanna Anastasiia (2017) Influence of art collaboration on luxury branding: The Case of Louis-Vuitton, Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Kulikowska Edyta (2017) Fast Fashion na przykładzie historii Domu Towarowego Braci Jabłkowskich, Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Kłos Zofia (2017) Marki luksusowe w perspektywie historycznej - studia przypadku globalnych firm, Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Hejnrych Maciej (2017) Społeczna odpowiedzialność biznesu na przestrzeni wieków w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich, Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Khoina Andrii (2017) History of Ukrainian automotive industry, Bachelor thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

2018

  • Motyka Paulina (2018) Managing company history and brand heritage: The case of E.Wedel, Master’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Łuniewska Monika (2018) The time and strategy of the company. The case study of Zakład Leczniczy "Uzdrowisko Nałęczów" S.A., Master’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

2019

  • Pluciński Jakub (2019) Entrepreneurial traits of Kazimierz Tadeusz Szpotański, Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Pham Van Paulina (2019) Strategies of state-owned Enterprises in transition economy: The case of Vietnamese breweries HABECO and SABECO, Master’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Czostkiewicz Jakub (2019) The history of Coca-Cola brand in Poland, Master’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Chmielecka Kamila (2019) Potencjalna wartość historii w komunikacji marketingowej Polskich Linii Lotniczych "LOT", Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

2020

  • Słomka Adam (2020) Dziedzictwo marki w działaniach marketingowych klubu sportowego Legia Warszawa, Bachelor thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Wiśniewska Barbara (2020) Rola historii w strategii firmy: studium przypadku firmy Jedwab Polski Sp. z. o. o., Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Mirek Krzysztof (2020) Preservation and commercial use of real-estate in heritage marketing, Bachelor thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Żebrowski Przemysław (2020) Wykorzystanie historii w marketingu na przykładzie spółdzielni mleczarskich w Polsce, Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

  • Sannikov Yaroslav (2020) Dziedzictwo historyczne długowiecznych firm na Białorusi. Studia przypadku „Alivarii” i „MTZ”, Master’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr Tomasz Olejniczak

2021

  • Buchowiecki Mateusz (2021) Ciągłość organizacyjna: badanie populacji polskich browarów przedwojennych, Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

  • Galeyrand Louis (2021) How wine companies use or not heritage to increase the value of their companies?, Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

  • Hanifa Ngo Bias (2021) Relationship Between Continuity and Sustainability: The Adidas Case Study, Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

  • Kudrzyn Karol (2021) The history of family business - Emel, Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

  • Rogóż Marcela (2021) Działalność rzemieślnicza w XXI wieku na przykładzie firmy B.W. Wiśniewscy, Master’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

  • Rutkowski Michał (2021) Wpływ historii na zarządzanie marką: studium przypadku firmy Wytwórnia Cukierków L. Pomorski i Syn, Master’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

  • Wróblewski Bartłomiej (2021) Wartość ciągłości: Studium przypadku Fibre System Sp. z o.o., Bachelor’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

2022

  • Melnychenko Anastasiia (2022) Ciągłość i długowieczność organizacyjna: Historia browaru we Lwowie, Bachelor’s project in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

  • Serkis-Kwit Katarzyna (2022) Zarządzanie dziedzictwem w branży nieruchomości: Studium przypadku Elektrownia Powiśle, Bachelor’s project in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

  • Herman Katarzyna (2022) Brand Heritage: case study of the fashion house „Herse”, Bachelor’s project in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

  • Kozłowski Jakub (2022) Dlaczego HMD przejęło markę Nokia? Historia i wartość marki Nokia, Bachelor’s project in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

2023

-

2024

  • Hajska Natalia (2024) Smart Heritage: A Case Study of the F.S.O. PARK Project, Master’s thesis in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

2025

  • Jurzak Franciszek Jerzy (2025) Heritage marketing in the Polish fashion industry, comparative case study of Veillantif co. and Herse., Bachelor’s project in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak

  • Miklis Julia (2025) Brand Heritage as a Competitive Advantage The Case Study of Miraculum, Bachelor’s project in Management, Kozminski University, Supervisor: dr hab. Tomasz Olejniczak